צפייה בכל המגמות

מגמת ספרות

 
 
המגמה מאפשרת מפגש עם עולמות תוכן שונים מתחום הספרות העברית  והכללית באמצעות יצירות של  חשובי הסופרים  והמשוררים: ריה"ל, רשב"ג, עגנון, אצ"ג, זלדה, אלתרמן, אפלפלד, שקספיר, סופוקלס, רחל, לאה גולדברג, ביאליק, אידה פינק, סביון לוברכט, הרב סבתו ואחרים.
 
 פתיחת חלון אל מגוון האמנויות וזיקתן לספרות: קולנוע, תיאטרון, ציור ואמנות פלסטית.
 
פיתוח כלים להערכת יצירה אמנותית טובה, ולפיתוח חוש הביקורת.
 
פיתוח חוש טעם אמנותי ואסתיטי.
 
הבנת עצמנו ונפש זולתנו במצבים שונים. יצירת קשר בין ספרות  ופסיכולוגיה. (מרתק לראות שאצל כולם הבעיות כל-כך מוכרות:
יחסים בין הורים לילדים, בין אחיות, קשיים במעבר בין ארץ לארץ, התלבטויות של זהות...)
 
הנושאים המרכזיים הנלמדים בספרות מוגברת הם:
 
         נושא א': אדם מול בוראו או אדם מול עצמו ומול החברה כפי שמתבטא בז'אנרים שונים בספרות: שירים, סיפורים, נובלות, דרמות, רומנים ומאמרי ביקורת.
 
         נושא ב': בין הורים לילדיהם ודרכי ביטויו בספרות, באמנות הציור, בדרמה ובקלנוע.
 
         נושא ג': ארץ ישראל בספרות ובאמנות כיסופים לארץ ישראל, אהבת הארץ והחיים המורכבים בה, על פי יצירות ספרות ואמנות.
        
         נושא ד': שואה – הזהו אדם?, זכור ואל תשכח! כפי שבא לידי ביטוי בז'אנרים השונים.
 
         פעולות מיוחדות:
                                                                                                                   
       *  צפיה בהצגות ובסרטים הקשורים לתכני הלימוד.                         
       *   ביקור בתערוכות במוזיאון (קשר בין ספרות ואמנות)
 
         דרישות המגמה
 
         נכונות לקריאה מרובה, יכולת ביטוי טובה בכתב ובע"פ ורגישות.
        
         בחינות בגרות
 
         תלמידות המגמה נבחנות סה"כ ברמה של  5 יח"ל.
         בכתה י"א תיבחן כל תלמידה ברמה של שתי יח"ל - בחינת משרד החינוך. הבחינה תתקיים בכתב.
         בכתה י"ב תיבחנה כל אלו שעברו מציון 7 ומעלה, ברמה של שלוש יח"ל, בחינת משרד החינוך.  הבחינה
         מתקיימת הן בכתב והן בעל-פה.